לייעוץ חינם מוזמנים לשלוח לנו הודעה 🢀

רוצים לדבר איתנו ? בשביל זה אנחנו כאן !

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם לתיאום פגישה ומתן ייעוץ ראשוני.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מורה לנהיגה?

הכנסה בעזרת תוכנת קנבה
תוכן עניינים

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מורה לנהיגה?

מה חשוב לדעת, לפני שבוחרים, מורה לנהיגה? ובכן, סוג המורה, תלוי בסוג הלמידה הרצויה. ראשית כל, האם רוצים ללמוד לרישיון על גיר ידני, או אוטומטי? אפשר שיהיה לכך שלל השלכות מחוכמות, וניתן להתייעץ עם אנשים חכמים ומבינים, כמו אבא כזה או אחר – כדי להגיע למסקנה הסופית.

הכנסה בעזרת תוכנת קנבה

ואם כבר מדברים על המלצות, שהרי וודאי שיש לנו חברים וחברי קהילה שלמדו נהיגה ממורה נהיגה מתאים, נוכח ונבון, כזה או אחר – ואפשר לראות מה הם ממליצים, איך הייתה החוויה שלהם – וכמה קל ויעיל היה עבורם ללמוד דרכו את תורת הנהיגה?

ניתן להרים טלפון לאותו מורה נהיגה מומלץ, ולבדוק כיצד הוא מציג את עצמו, אילו מטרות הוא מתעדף עבור לימודי הנהיגה שלו, איך הוא מדבר, ומה הוא בעצם רוצה ללמד (איך להגיע לרישיון נהיגה, או איך לנהוג בטוח – או שילוב של הנ"ל, ואפילו משהו נוסף ואחר).

לבחון את המורה, שיטת הלימוד וחווית הרכב בקרבתו

ובעצם, בכך להתחיל לקבל תמונת מצב. עם מי יש לנו עסק. מה הוא הולך ללמד אותנו. איך החוויה יכולה להיות מבחינתנו. מה אנחנו נלמד, גם באופן לא מודע – כתוצאה מסדר העדיפויות שהוא שם על הלימוד שלו, וכיוצא בזה.

דרך נוספת לבדוק מה המורה מתעדף, ואיך הוא "מתנהג", היא להצטרף לשיעור של תלמיד אחר, ולהקשיב כמו גם להתבונן בשקט בהליכים. ולבדוק, באם…

באם מורה הנהיגה מלמד את השיעור על פי הנחיות משרד התחבורה, ובהתאמה לכרטיס התלמיד, והאם מסתייע במערכי שיעור.
לבדוק, האם יש מטרה לשיעור, ואם מורה הנהיגה מנהל מעקב, בעבור הנושאים שהתלמיד למד במסגרת שיעורי הנהיגה.
מורה הנהיגה יכול להיות אחראי גם על סדר בשיעור, ומומלץ לבדוק אם אכן ישנו סדר שכזה – באם מדובר בשלבים של הסבר, הדגמה, תרגול וסיכום – כדי לראות את יעילות העברת החומר, והאחריות האישית של מורה הנהיגה לוודא שהחומר עבר בהצלחה ובמידת האפשר.
כמו גם, אם כבר מתבוננים בצורת ההוראה של מורה הנהיגה, לבדוק כמה הוא סבלני, נוכח, חומל ויעיל בלימוד שלו – אם יש לו תשובה לכל שאלה, ואיך הוא נותן אותה. אם נעים ללמוד ממנו, לשאול שאלות ובאופן כללי לספוג רבות את החומר שהוא יכול לאפשר ולתת. יתרה מכך, האם יש לו אמצעי המחשה, כמו לוח מחיק, דגמי מכוניות – או כל דבר אחר שיכול לסייע לו להעביר את הנקודה? אפשר ללמוד מכך על הרצינות שהוא מביא לתפקיד, בהיבט החיובי של המילה. כמה חשוב לו לדבר לעולם המושגים, ולדרך בה התלמיד תופש את החומר.
ובשלב זה של למידה – האם, "כתייר", או תלמיד פוטנציאלי שמסתכל מהצד – נדמה שאווירת הלימוד נעימה, מיטיבה וחיובית? האם יש ריח נעים ברכב? האם כיף להיות בחברתו? איך המורה מגיב לטעויות התלמיד? האם בנדיבות, אהבה וחמלה? האם המורה מרוכז וממוקד בתלמיד, או עונה לשיחות טלפון? ואם כן, האם זה פוגם באיכות הלימוד?

כך שבאופן כללי, אפשר להתרשם הן משיטת הלימוד של מורה הנהיגה, מיעילות הלימוד, מחוויית הלמידה והנוכחות ברכבו – יתרה מכך, האם יש התאמה בין הדרך בה המורה הציג את עצמו בשיחת הטלפון, לבין מה שאפשר לראות ולחוות  במציאות? "שיעור הניסיון" המדובר, יכול להראות איך זה יהיה ללמוד במחיצתו – ולאפשר לספוג את שלל הדברים שאנחנו יכולים לרצות לדעת ולהבין לגבי מורה נהיגה מומלץ בתל אביב למשל, טרם התחלת התהליך, שיכול לקחת מספר שבועות, לכל הפחות – עד להשלמת הלימוד והגשמת הכישורים המתבקשים לקבלת רישיון הנהיגה והצלחה במבחן הטסט.

מחפשים מורה נהיגה? השאירו פרטים ונחזור אליכם