גם אם יש כאלו שחושבים שלימוד תאוריה הם לא יותר מכאב ראש מיותר הרי שנראה כי יש רבים שעדיין מבינים את המשמעות הקריטית של לימודים אלו.

עם כל הכבוד לעובדה שכמעט אף אחד לא אוהב להחזיק את ספר הלימוד ולנסות ללמוד מה הם כבישים שונים וכיצד פועלות מערכות שונות ברכב הרי שהדבר חשוב מאוד.

בלתי ניתן להעלות על הדעת שמישהו יישב מאחורי הגה של כל רכב שהוא בזמן שאין הוא יודע כיצד להתנהג בנתיב שמשתלב עם כביש מהיר או שאין הוא יודע לזהות תמרור המעיד על כך שהוא נמצא בכביש שבו יכולים להיות ילדים שאותם הוא מסכן במהירות נהיגה גבוהה מעל המותר.

לימוד תאוריה תורמת רבות לנהיגה המעשית

נראה כי אין מה לעשות עם העובדה שתמיד יהיה מי שיקטר רבות על מבחני תאוריה מרגיזים שהוא נאלץ לעבור בטרם השיג לעצמו בצורה חוקית את הרשיון המיוחל.

אבל רגשות לחוד ומציאות הכרחית לחוד, כך שיש להבין כי ידיעת החומר התיאורטי אינה דרישה סתמית אלא שהיא יכולה להביא לנהיגה בטוחה וטובה יותר.

הנה מספר נקודות חשובות שידגישו עד כמה תאוריה היא חלק קריטי בקבלת הרשיון

  • היא מאפשרת לנהג לעתיד להכיר את כל התמרורים בכבישי הארץ.
  • היא בודקת האם יש לנהג לעתיד את היכולת להכיר חומר עיוני החשוב מאוד לנהיגה.
  • היא תורמת רבות גם להכרת הרכב.

תנאי שקבוע בחוק

חשוב לזכור שעם כל הכבוד להסברים השונים לגבי נחיצותם של לימודי תאוריה הרי שהחוק בישראל קובע מבלי כל אפשרות לדיון או לשיקול דעת כי מי שאינו עובר את המבחן התיאורטי אינו יכול לקבל רשיון נהיגה.

אין ספק כי לא צריך להיות חכם גדול בכדי להבין שללא הכרת תמרורים אין סיכוי להשתלב נכון באף כביש בארץ.

בכיתות הרבות של משרד התחבורה בערים שונות בישראל אנו יכולים לראות כי מדי יום מגיעים רבים להיבחן במבחן התיאורטי לקראת השלב הבא של לימוד מעשי.

אין הדבר צריך להיות מוטל בסימן שאלה מאחר וללא לימוד תיאורטי אין סיכוי ללימוד מעשי.

 

 

 

 

 

סגירת תפריט