לייעוץ חינם מוזמנים לשלוח לנו הודעה 🢀

רוצים לדבר איתנו ? בשביל זה אנחנו כאן !

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם לתיאום פגישה ומתן ייעוץ ראשוני.

איך לבדוק תקינות מצבר של רכב?

הכנסה בעזרת תוכנת קנבה
תוכן עניינים

מצבר לרכב הוא מרכיב חיוני ביותר בכל כלי רכב. הוא זה שמניע את מערכות החשמל השונות ברכב. הבעיה היא שעם הזמן, המצבר מתעייף מה שעשוי להוביל לבעיות התנעה או אפילו לכשל מוחלט. 

הכנסה בעזרת תוכנת קנבה

כדי שלא תמצאו את עצמכם בבוקר בהיר או בזמן לחוץ אחר שהמצבר שלכם החליט לשבות, כדאי לכם להקפיד ולבדוק באופן קבוע את תקינות המצבר של המכונית כדי לוודא שהוא פועל בצורה מיטבית. 

במאמר זה נדון בשיטות שונות לבדיקת תקינות המצבר ברכב.

בדיקה חזותית

ראשית, בדיקה ויזואלית של המצבר יכולה לספק מידע רב על מצבו. התחילו בבדיקה לאיתור סימני קורוזיה או דליפה. קורוזיה מופיעה כחומר לבן ואבקתי מסביב למסופי הסוללה. אם קיימת קורוזיה, היא עשויה לעכב את זרימת החשמל ולהפחית את ביצועי המצבר. בנוסף, יש לבדוק אם יש סדקים או נזק למארז המצבר מכיוון שהדבר עלול להוביל לדליפת חומצה. אם מתגלים אחת מהבעיות הללו, מומלץ להחליף את המצבר, אם אתם לא יודעים כמה זה עולה, כדאי להסתכל במחירון מצברים.

בדיקת מתח 

אחת השיטות הנפוצות ביותר לבדוק את תקינות מצבר רכב היא על ידי מדידת המתח שלו. ישם כך יש צורך במולטימטר. ראשית יש לוודא כיבוי מנוע המכונית וכל הרכיבים החשמליים. יש לחבר את הכבל האדום של המולטימטר למסוף החיובי של הסוללה ואת הכבל השחור למסוף השלילי. יש להגדיר את המולטימטר למצב מתח DC. סוללה בריאה צריכה להיות בעלת קריאת מתח בין 12.4 ל-12.7 וולט. אם הקריאה נמוכה משמעותית, זה מצביע על סוללה חלשה או ריקה שדורשת טעינה או החלפה.

בדיקת עומס

שיטה יעילה נוספת להערכת תקינות המצבר היא באמצעות בדיקת עומס. בדיקת עומס מודדת את יכולת הסוללה לספק זרם תחת עומס מדומה. ניתן להשתמש בבודק עומס סוללה למטרה זו. יש להתחיל בטעינה מלאה של הסוללה ולאחר מכן, לחבר את בודק העומס לסוללה בהתאם להוראות היצרן. הפעלת העומס למשך זמן מוגדר, בדרך כלל 15 שניות, מאפשר לצפות בקריאת המתח. אם מתח הסוללה יורד משמעותית במהלך הבדיקה, זה מצביע על מצבר שכבר לא בשיא וכדאי לשקול החלפה.

תחזוקה וטיפול שוטפים

בנוסף לשיטות הבדיקה הללו, תחזוקה וטיפול נכונים יכולים לעזור לשפר את הבריאות ואת אורך החיים של המצבר של המכונית. הקפידו תמיד על מצבר נקי ללא קורוזיה. תוכלו לעשות את זה בעזרת חומרים ייעודיים וניקוי קבוע. ודאו שהמצבר מהודק היטב כדי למנוע רטט מופרז. בדקו באופן קבוע את רמות האלקטרוליטים בסוללות שאינן אטומות וכמובן מלאו מים מזוקקים במידת הצורך. בנוסף, הימנעו מהשארת רכיבים חשמליים דולקים כשהמנוע כבוי, מכיוון שהדבר עשוי לרוקן את המצבר.

די בפנס שנשאר דולק כל הלילה כדי לרוקן את המצבר.

זכרו, תחזוקה טובה תאריך את חיי המצבר וזה בהחלט חשוב וכדאי.

המאמר מוגש באדיבות אתר מצבר בקליק

מחפשים מורה נהיגה? השאירו פרטים ונחזור אליכם