לייעוץ חינם מוזמנים לשלוח לנו הודעה 🢀

רוצים לדבר איתנו ? בשביל זה אנחנו כאן !

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם לתיאום פגישה ומתן ייעוץ ראשוני.

המדריך לרכישת רכב יד שניה

הכנסה בעזרת תוכנת קנבה
תוכן עניינים

אם תנקטו בצעדים השונים שנגיש לכם כאן בכתבה, יתכן מאוד שאתם בדרך להיות רוכש מרוצה וליהנות מעוד מהרכב המשומש החדש שקניתם לכן. מוכנים? קבלו מדריך קצר ובו מספר אלמנטים שיש לבדוק טרם רכישת רכב משומש.

הכנסה בעזרת תוכנת קנבה

היסטוריית הטיפולים של רכב יד שניה

כל כלי רכב זקוק לתחזוקה שוטפת. במהלך הטיפולים השוטפים נבדקים ומוחלפים מכלולים שונים ברכב: שמן מנוע, נוזלי קירור, בלמים ורפידות, שמן הגה, ציריות הגלגלים ועוד. הטיפולים השוטפים חשובים מאוד לבטיחותם של הנוסעים ברכב ולשרידותו של הרכב לאורך שנים. עליכם לבדוק את היסטוריית הטיפולים המפורטת בספר הטיפולים שלו. במיוחד בדקו האם הרכב עבר את הטיפולים השונים בזמן והאם הטיפולים בוצעו במוסך מסודר.

מד המרחק (קילומטראז')

אחד האלמנטים החשובים ביותר היכול להעיד על מצבו של רכב יד שניה. אמינותם של כלי רכב מושפעת באופן ישיר מהבלאי כתוצאה מהשימוש בהם. רכב לו יש קילומטראז' גדול צפוי על פי כל הסטטיסטיקות להיות פחות אמין הן ברמה המכנית והן ברמת מערכות החשמל, הבלמים והמרכב שלו. לכן רכבים שעברו קילומטרים רבים במהלך הבעלות הקודמת שלהם יזכו לתג מחיר נמוך יותר.

פחחות וצבע

יש לבדוק את הרכב באור יום ולעשות סיבוב סביב כל המרכז מלמעלה עד למטה ומכל הצדדים. כל תיקון צבע או פחחות שתתקלו בהם עלולים להצביע על תאונה שעבר. תאונות קלות ככל שיהיו פוגעות בפח החיצוני ובצבע הרכב, אך יותר מזה, הן עלולות לגרום לפגיעות ברכיביו הפנימיים אותם קשה יותר לאתר.

רכב יד שניה, המדריך לרכישת רכב יד שניה

תביעות ביטוח

בקשו לעיין בדוחות תביעות הביטוח של הרכב. באם נמצא כי לא היו כאלו, הדבר מצביע שהרכב לא עבר תאונה משמעותית שעלולה לפגוע במכלולים השונים, כולל אלו הפנימיים.

בדיקת מוסך – חובה

חשוב מאוד לקחת את ה- רכב יד שניה לבדיקת מוסך, הקפידו שהמוסך יהיה מטעמכם ולא מטעם המוכר. בדרך כלל מפיקים המוסכים הבודקים דו"חות מפורטים ולרוב גם נמצאים בהם לא מעט אלמנטים תקולים או טעוני שיפור והחלפה. מכאן זהו שיקול הדעת שלכם שיקבע אם לדרוש מהמוכר לתקן, להוריד את המחיר ממחיר המחירון או פשוט לא לרכוש את הרכב.

מסמכים וטפסים

בקשו לראות את רישיון הרכב ותעודת הזהות של הנהג, כך תוכלו לאמת שהוא אכן הבעלים של הרכב ובנוסף, שהרכב מורשה. תוכלו להביט על מספר הבעלים הקודמים של הרכב. גם אם לרכב היו מספר בעלים קודמים אין זו סיבה לא לרכוש את הרכב, אך יתכן שהדבר אמור להביא לירידת הערך שלו. בנוסף, השוו בין הקילומטראז' של הרכב שמצוין ברישיון והשוו אותו לזה שמופיע בלוח השעונים.

פערים יוצאי דופן צריכים להדליק אצלכם נורה אדומה כשאתם קונים רכב יד שניה. אם אתם רוכשים את הרכב מסוכנויות שונות המפעילות מכירת רכב מליסינג משימת המסמכים והטפסים תהיה פשוטה יותר מאחר וחברות אלו מבצעות מעקב שוטף אחר צי הרכבים שלהם ויכולים להפיק דו"ח במקום עבור כל רכב למכירה שהם מציעים בסניפים השונים.

נסיעת מבחן

נסיעת מבחן היא עוד שלב קריטי בדרך לרכישת רכב יד שניה. ראשית, עמדו בהילוך סרק. האם הרכב רועד או נכבה? לאחר מכן התחילו בנסיעה, כבו את הרדיו והקשיבו לכל רכש מוזר מהרכב, מהמנוע, מתיבת ההילוכים שלו, מהמרכב (לעיתים מופיעים רעשי חריקה לא נעימים המעידים על חיבורים תקולים), בנוסף, בדקו עם הבלמים חורקים והאם איטום הרכב יעיל כנגד רעשים מבחוץ, בדגש רחש המנוע.

מחפשים מורה נהיגה? השאירו פרטים ונחזור אליכם